Uczestnicy wizyty Job Shadowing zaobserwowali intensywne akcentowania mocnych stron ucznia praktycznie w każdym obszarze życia szkolnego. Koncentrując się na pozytywach nauczyciele wyzwalają u uczniów chęć bycia dobrym i wyróżnionym, kształtują poczucie odpowiedzialności za siebie i innych.
Po doświadczeniach w mobilnościach intensywniej stosowaliśmy pochwały w naszej placówce. Dostrzegając mocne strony uczniów nauczyciele chwali ich na forum klasy lub poprzez wpis do dziennika. Dostanie pochwały niezwykle motywuje uczniów do działania oraz właściwych zachowań. Uczniowie dążą do bycia zauważonym w pozytywnym świetle w różnych obszarach, począwszy od starannego prowadzenia zeszytów, poprzez aktywności i właściwe zachowania podczas lekcji.
Uczniowie w klasach IV poznali historię dziewczynki, która dzięki małej kropce i wspaniałej nauczycielce plastyki uwierzyła w siebie. Czwartoklasiści chętnie opowiadali o swoich mocnych stronach oraz o tym, jak można je rozwijać i jakie pozytywne następstwa mogą z tego wyniknąć. Dodatkowo poznali frazeologizmy związane z kropką, które mogą zagościć w ich codziennym języku.
Uczniowie z klas 4 Zespołu
Szkolno-Przedszkolnego nr 2 w Sarnowie przyłączyli się do inicjatywy "Międzynarodowy Dzień Plecaka" i przygotowali prezentacje, w których
pochwalili się, tym co lubią robić w wolnym czasie, co ich relaksuje i sprawia
im przyjemność.
Młodzież z klas siódmych przygotowała ten sam temat w formie
pracy pisemnej. Poznanie indywidualnych pasji uczniów to dobra okazja do
poznania kogoś, kto ma podobne zainteresowania. Uczniowie w szkole często
kolegują się w grupach 4-6 osobowych, dlatego warto poznać się w zupełnie inny
sposób. Może okazać się, że osoba, z którą na co dzień nie rozmawiamy, ma takie
same zainteresowania co my.
Swoje
pasje zaprezentowali:
- Zuzanna Zapora, uczennica klasy 4
- Paulina Knapik, uczennica klasy 4
- Marcel Sobolewski, uczeń klasy 7
- Jakub Klusek, uczeń klasy 7